Książka Akademia Superbohaterów

Batman, Superman, Spiderman to wciąż idole wielu dzieci i nastolatków. Ich nadprzyrodzone umiejętności znane są nawet najmłodszym. Chciałbym Wam i Waszym pociechom zaproponować superbohaterów, którzy istnieli naprawdę – wybitnych polskich naukowców. Dziś premierę ma edukacyjna gra karciana dla dzieci „Akademia Superbohaterów”, dzięki której dokładnie poznacie ich osiągnięcia. Można także zamówić książkę w przedsprzedaży.

Spis treści

  1. Pobudzaj wyobraźnię prawdziwymi historiami
  2. Gra karciana dla dzieci – „Akademia Superbohaterów”
  3. Inspirujące biografie – książka o polskich naukowcach
  4. O projekcie

"Akademia Superbohaterów" już w sprzedaży

Pobudzaj wyobraźnię prawdziwymi historiami

Postaci znane z bajek czy komiksów wyróżniają się zjawiskowymi strojami, a przede wszystkim fantastycznymi zdolnościami czy gadżetami. Swoje umiejętności wykorzystują do ratowania ludzi, tyle że w wyimaginowanym świecie. Nieosiągalne moce nie zrażają dzieci, które starają się naśladować postaci z dużego ekranu i widzą w nich swoich idoli. W zabawie wcielają się w Spidermana, Batmana czy Supermena, odwzorowując sceny z filmu lub wymyślając ich kontynuacje. A gdyby tak pobudzać wyobraźnie prawdziwymi historiami? Do tego właśnie chcę Was dziś zachęcić!

Znam takie postaci, które miały „moce” przekładalne na realny świat. To polscy naukowcy, którzy zmienili i zmieniają rzeczywistość. Dla mnie to superbohaterzy, bo bez ich umiejętności, a dokładnie wiedzy i determinacji, nasze życie mogłoby wyglądać zupełnie inaczej. Mowa na przykład o Rudolfie Weiglu, który wynalazł pierwszą na świecie szczepionkę przeciwko tyfusowi plamistemu czy Napoleonie Cybulskim odkrywcy adrenaliny. Wiedzieliście, że za tymi ważnymi osiągnięciami stoją nasi rodacy?

Niestety wielu polskich naukowców zarówno w kraju, jak i za granicą, pozostaje nieznanych. A ich życiorysy nadają się na scenariusz filmowy. Gdyby żyli w Stanach Zjednoczonych, pewnie powstałaby o nich niejedna produkcja – jestem o tym przekonany. Postanowiłem to zmienić! Już dobrych kilka miesięcy temu wymyśliłem projekt, pt. „Akademia Superbohaterów”. W jego ramach powstała edukacyjna gra karciana dla dzieci, która dziś ma premierę. Poznacie dzięki niej historie 30 wybitnych polskich naukowców. Każda z postaci może zostać Waszym superbohaterem, który istniał naprawdę.

Jacek Karpiński - Akademia SuperbohaterówJan Czochralski - Akademia Superbohaterów

Gra karciana dla dzieci – „Akademia Superbohaterów”

Dziś, po wielu miesiącach pracy, w końcu mogę Wam zaprezentować specjalną talię 30 kart. Na każdej z nich znajdziecie informacje o innym naukowcu. Wykorzystajcie je, aby podczas zabawy nauczyć się kilku ciekawych faktów z życia polskich uczonych. Gra karciana przeznaczona jest dla dzieci w wieku szkolnym (konieczna umiejętność czytania). Jestem przekonany, że starsza młodzież i dorośli, również dowiedzą się z niej kilku ciekawostek – Was także zapraszam. Z pomocą gry możecie też uczyć swoje najmłodsze pociechy o osiągnięciach polskich naukowców.

Reguły gry znajdziesz TUTAJ

Talia jest wyjątkowa nie tylko ze względu na tematykę. Każda karta do gry wzbogacona jest o piękne grafiki. Wymyśliłem sobie, że chcę przedstawić polskich naukowców w taki sposób, jak pokazywani są komiksowi superbohaterzy. I to się udało. Autorem grafik jest wybitny ilustrator – Marek Oleksicki – absolwent warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych na Wydziale Grafiki. Zadbał o to, aby każda karta do gry była charakterystyczna i unikatowa. Dzięki temu łatwiej zapamiętacie polskich Superbohaterów – są ukazani z właściwymi dla siebie atrybutami, takimi jak przyrządy astronomiczne czy różnego rodzaju wynalazki.

Gra karciana dla dzieci Akademia Superbohaterów

Inspirujące biografie – książka o polskich naukowcach

Równocześnie z premierą edukacyjnej gry do przedsprzedaży trafiła książka „Akademia Superbohaterów”. Na jej kartach znajdziesz 31 inspirujących historii – życiorysy naukowców. W swoistym panteonie wybitnych Polek i Polaków zapisały się losy bohaterów świata nauki, żyjących w różnych czasach i specjalizujących się w odmiennych dziedzinach. Jedni konstruowali samoloty i okręty podwodne, drudzy odkrywali nowe pierwiastki, badali nieznane lądy czy opracowywali receptury leków.

Dzięki książce możecie jeszcze lepiej poznać osiągnięcia polskich naukowców. Już teraz możecie ją zamówić wraz z kartami lub osobno. Gdzie? Tylko w sklepie Fundacji Nauka. To Lubię. Publikacja sprzedawana jest na razie w przedsprzedaży. Jej oficjalna premiera zaplanowana jest na listopad. Projekt, poza szerzeniem wiedzy na temat wybitnych rodaków, ma jeszcze jeden cel – pokazać, że osiągnięcia naukowe są na wyciągnięcie ręki i każdy ma w sobie supermoce, które realnie mogą wpłynąć na losy świata.

O projekcie

Superbohaterzy, mimo że znani są głównie z wielkoekranowych produkcji, istnieli i istnieją naprawdę, chociaż dla producentów z Hollywood czy Nowego Yorku mają mniej widowiskowe umiejętności, niż Ci z komiksów. Za „wybawców” dzisiejszego świata śmiało możemy uznawać naukowców – niezależnie od dziedziny w jakiej się specjalizują. Czy wyobrażenie sobie brak dostępu do szybkich podróży, leków czy chociażby komputera? Ja nie, dlatego też uważam, że naukowcy, odkrywcy i twórcy wynalazków zasługują na miano superbohaterów.

Polscy naukowcy od lat zmieniali i wciąż zmieniają naszą rzeczywistość. Zasługują na to, aby o ich osiągnięciach mówić i pamiętać. Chciałbym, aby za sprawą projektu „Akademia Superbohaterów” dowiedzieli się o nich rodacy i cały świat! Ma temu służyć nie tylko gra karciana dla dzieci. Zarówno projekt, jak i Uniwersum Superbohaterów, będą się poszerzały. Niebawem pojawią się kolejne ciekawe propozycje, dzięki którym jeszcze lepiej poznacie polskich naukowców. Mam nadzieję, że „Akademia Superbohaterów” pomoże uchronić polskich naukowców przed zapomnieniem i dodatkowo zainspiruje młode pokolenie do odkrycia w sobie „supermocy” oraz ratowania świata poprzez kolejne odkrycia naukowe.

Gra karciana dla dzieci to mój autorski projekt, ale prawa autorskie do niego przekazałem Fundacji Nauka. To Lubię. Zysk ze sprzedaży jej oraz książki zostanie w całości przeznaczony na realizację celów statutowych organizacji, do których należy działalność oświatowa i edukacyjna, a także wszechstronne działanie na rzecz promowania nauki i technologii.

Grę i książkę zamówisz TUTAJ